Monday, February 28, 2011

Tutorial DaisyPath .


Okayy nie tutorial aku yang pertame . HAHA , excited na buad nie first tutorial Eiyla nie . Okayy yang senang lahh kan Eiyla buad dulu . Tutorial nie di request oleh adek Eyka . Dye tanye mcam ane na buad tarikh yang mcam couple punye toe . contoh gmba nie :

hah tahu kan ? okayy follow the step okayy .

Pegi tat design --> add new gadget . Then pegi tat web nie http://daisypath.com/ nanti akan kua page dye mcam nie lebih kurang :

pastoe tekan tat gmba yang korank na , mcam friendship ke wedding ke ape ke ikut kesukaan lahh . pastoe dye akan kua Select ticker format kalau na cntik pilih yang MINI TICKER lahh kann . pastoe tekan next , and follow aa step dye pilih gmba and tulis tarikh ape sume uhh .
bile dah selesai akan kua Ticker code snippets mcam yang nie :

if ta nmpak tekan pic nie okayyy .
mule tekan BLOGGER then tekan HTML pastoe copy code yang diberi then paste kan dekat NEW GADGET yang korank dah buad tadi . pastoe tekan SAVE and dah siap :)

p/s: if tutorial nie berguna untuk korank , sile like aa okayy :) bubyet .

Thanks read my entry, drop comment and drop like.

1 comment:

Andi and Devy said...

Hai....
Bisa tolong saya kah?
Kenapa Daisy Path saya tidak jalan? Setelah Tanggal Event terlewati (16 Juli 2011), tapi yang tampil selalu TODAY IS THE DAY.
Bisa bantu kah bagaimana agar jadi WE'VE BEEN MARRIED FOR....... (2 MONTHS & 2 DAYS, for example)
Thanks a lot

Hey, nak pergi dah kea? Alah, kejap lah nie dah jadi followers ke belum? Kalau belum, baik jadi followers dulu baru pergi, hehe. Btw, Terima kaseh kerana menjadi Fan's saye . Untuk pengetahuan anda SORRY saye tidak mengamalkan cara KAU FOLLOW AKU , AKU FOLLOW KAU BALIK ! Saye akan follow blog anda jika saya berminat . :)

 
Segala design adalah hak milik ciptaan kekal LalaEiyla@2011. Thanks kunjungi blog yang tak berape nak gah nie okay. Sila-2 lah jenguk kemari lagi, Salam.